2010. szeptember 21., kedd

Bicajjal Stockholmban

Mostanában minden nap bringázok, de sajna a fényképezőgépet mindig itthon hagyom, de ma végre magammal vittem. Úgy volt, hogy kettesben megyek az egyik csinos recepciósnővel, de végül eső miatt lemondta :(
Pedig nem is esett akkor már...
ajjaj... :)

Na mindenesetre egyedül is nekivágtam, íme a képek!

Nekivágtam a belváros felé, út közben egy szökőkút állta utamat:



Megérkeztem a tengerpartra, egy híd vezetett a szigetre, rajta szép szobrok:


A hídról fotózva "balra":

"hátra":

"jobbra":


Sőt kiszúrtam egy magyar zászlót is az egyik házon!!!! Mi lehet ez???


Na majd később kiderül...

Átmentem a hídon, a túlparton csodaszép park, háttérben kikötő:


Közelebbről:


Még közelebbről:




Másik hajó:




Áh de ezek olyan pirinyó hajók, fel sem szállnék rájuk :)


Ugyancsak a szigeten találtam egy "mesemúzeumot"!



Nem viccelnek, itt még babakocsiparkoló is van :)







Szobor a parkban:




Könyv a kezében:



Google fordítóval :)

"å nangilima ja jonatan ja jag ser ljuset"

"A nangilima igen Jonatan igen látom a fényt"

hmm... Mi lehet a nangilima?

Megtaláltam:


Jonatan egy híres svéd mese egyik főszereplője.
Na majd megveszem, legalább lesz mit olvasnom :)

Tovább a parkban:


Na gyerünk vissza a magyar zászlóhoz:


A lépcsőház elég puccos:



És kiderült!
Lefüleltem a nagykövetet :)




Biciklizek a tengerpart mentén, korrekt épületek, tisztaság, sehol egy szemét, forgalom alig, állítólag mindenki tömegközlekedik vagy biciklizik...



Persze bicikliút mindenütt:



Az öböl túlpartján szintén gyönyörű épületek, ez pl egy hotel:



Állj! Hiba csúszott a mátrixba!



Ez mi????




Vazzeg! Megtaláltam Svédország egyetlen hajléktalanját!!!
De aztán rövid gondolkodás után rájöttem, hogy csakis a stockholmi turisztikai hivatal egyik fizetett alkalmazottjáról lehet szó, aki elő fotótémaként szolgál az idelátogató magyarok számára...


Mindenütt csodaszép házak:



Hmm, egy érdekes tábla:



fika lunch?
hihi

Aztán már jöttem hazafelé, mert megéheztem :)
Igaz, az "itthoni" kaját már őszintén megmondva kicsit unom, ezért tegnap is a helsinki tengerparton ettem egy adag sült apróhalat, nagyon fincsi volt, de mivel minden minimum 2x annyiba kerül, mint itthon, ezért most inkább visszajöttem ebédelni.

Na az utolsó kép:
az egyik park bejáratánál ez fogadott:



Öööö. Bár csak pesten is muszáj lenne ilyen táblákat kitenni a közparkok bejáratához!

Csók: Milán

3 megjegyzés:

  1. Hi Milcsi
    Nagyon jó hogy csináltál képeket. Végre behatóbban tanulmányozhattam/-tuk a várost mely most ideiglenes hazád... :)

    Ja egyik képedhez némi nemü megjegyzésem lenne (illetve továbbgondoltam és "fordítottam" a helyi dialektust...)
    Az egy dolog, hogy: "fika lunch" kapható, node mi az étterem neve: "Divotti" Na a Tibornak itt is van érdekeltsége :D
    Favi

    VálaszTörlés
  2. hihi :)

    Favikám! Inkább gondolkodjatok, hogy mi legyen a jövő májusi Besito gálaesten a Botafogo Reloaded műsorszáma!!!!

    Csókolok mindenkit, add át: Milán

    VálaszTörlés
  3. Csodaszép sétát tettél és pazarul bemutattad - köszönjük!
    Stockholm ideális - így is lehet élni!?

    VálaszTörlés