2009. január 25., vasárnap

Üdv újra,

most már sikerült bejutnom az uszodába :)

Igaz, hogy, amint látható a képeken, még javában világos volt, de - gondoltam - inkább most is készítek egy pár fotót, ki tudja, mikor fogok legközelebb erre járni...

Nagyon szép idő volt, napsütés, kb +2 fok, de a vízben meleg volt, csak addig kell kibírni a hidegben egy szál meztelenül :)




A képen is látszik, hogy nem hemzsegtek a medencében... De ez nekem pont jó, mert így nem kell senkit kerülgetni...

Eredetileg csak 500m-t akartam úszni, mert nem éreztem magamban olyan nagy tettvágyat, de mit tesz Isten, pont 500m után megszólalt mellettem egy srác:

- mondhatok egy tippet? A gyorsúszásról?

Nézek rá, hozzám beszél vajon?
Átnéztem a másik oldalamra, mert úszószemüveg volt rajta, és nem tudtam, hogy vajon hova is néz pontosan, és a másik sávban láttam egy csajszit, amint ő is errefelé néz, ja, hogy azzal a csajjal ismerkedik a gyerek! Ügyes! Végül is miért ne lehetne az uszodában +2 fokban ismerkedni?

Mire ezt végiggondoltam, megint megszólalt:

- Nem kell tipp?

Mi van? Mégis csak hozzám beszél?
Nagyon úgy tűnik...

- Túlságosan mélyre nyúlsz a karjaiddal a vízben. Én is így úsztam régen, és alig haladtam, és mindig nagyon elfáradtam. Aztán megnéztem az interneten egy-két videót, és ott megtudtam, hogy nem szabad mélyre lenyúlni, hanem a felszínen kell húzni a kezet, behajlított könyökkel, mintha egy szörfdeszkán úsznál. Így sokkal gyorsabban lehet úszni!

Nagyon közlékeny volt, még megtudtam azt is, hogy a fejet szintben kell tartani, arccal a medence alja felé, és még sok egyebet.

Ki is próbáltam, és tényleg könnyebben lehet úszni, de nem lettem sokkal gyorsabb.
Az én esetemben - mivel nem a távolságért úszom, hanem csak a testmozgásért - ráadásul az a helyzet, hogy tökmindegy, hogy milyen gyorsan úszok, és milyen fárasztó, sőt, minél fárasztóbb, annál jobb, hiszen akkor hamarabb elfáradok, és nem kell olyan sokat gürcölni :)
Persze ha egyszer egy cápa elől menekülök - pl a Balatonban - akkor már nagyon is hálás leszek az önkéntes úszómesteremnek! :)

Mindenesetre megköszöntem a srácnak, és így aztán kénytelen voltam még úszni egy kicsit, hogy kipróbáljam az új tudományt...


Így aztán végül is csak leúsztam az 1000m-t :)


Búcsúzóul itt egy kép, ami bizonyítja, hogy legalábbis átöltöztem fürdőruhába :)


Jó éjt!

Milán

2 megjegyzés:

  1. @Milán,

    Rád találtam, beleolvastam, üdítő volt, még visszajövök!

    Miért volt üdítő?

    Mert minden érdek nélkül, úgy látszik csak a grafomániáért írsz.

    István

    VálaszTörlés