2008. május 25., vasárnap

Úrnapi körmenet Budaörsön

Sokan nem is tudják, engem is beleértve, hogy Budaörsön minden évben megrendezik az úrnapi körmenetet, melynek része a virágszőnyeg, melyet már több, mint 200 éve minden évben megrendeznek, s melynek készítésében ezúttal én is részt vehettem!

Íme pár kép az eseményről.

A munka igazából már a hét elején elkezdődik a virágszirmok begyűjtésével, melyet a közeli dombokon-réteken ejtenek meg, s vasárnapig pincékben tartanak.
Szombaton a koszorúk és csokrok összeállítása történik, valamint a szabadtéri oltárok feldíszítése is ekkor történik.
Varásnap hajnalban 3 órakor (!) állítják fel a szabadtéri oltárokat a templomkertben, s ezután következhet a virágszőnyegek készítése!

Na itt jöttem én is a képbe, mert a 3 órás felkelést nem tudtam abszolválni :)
Negyed hétkor érkeztünk Ágival a tett színhelyére és bekapcsolódtunk a "virágszórásba", ahogy a helyiek mondják.

Ági virágot szór (unokatestvérével, Gyurival):


Én is virágot szórok!


Igazi virágszirmok!






Ebben a 3 és fél mintában az én munkám is benne van :)



Az elkészült szőnyeget vízzel le is kell permetezni, hogy a szél ne fújja el olyan könnyen.




Íme a Herczog-Wendler család oltárja és szőnyegének nagyjából fele.



Az oltár közepén egy biblia is helyet kapott.


Más családok is serénykedtek, összesen 4 családnak volt oltárja, de rengeteg helyi közösség is részt vett a szőnyegállításban. Kb 300m virágszőnyeg készült.




Méhecske:
Mózes a templom bejratánál:
A körmenet elérkezett a mi szőnyegünkhöz.



A pap megáldja az oltárt.


A baldachin után vonultak a hívők:

Miután a tömeg elvonult...

Nagyon szép és megható élmény volt, ajánlom mindenkinek, hogy jövőre jöjjön el!

Puszi: Milán


1 megjegyzés:

  1. Kedves Milán, köszönet a lelkes beszámolóért és a csodás képriportért!! Jó neked, hogy ilyen pazar élményeid lehetnek!
    Csodálatos szabadtéri "kiállítás", elragadó műalkotásokból!
    Elképzelni nehéz, hogy pár óra alatt (a virágszórást tekintve) lehetséges elkészíteni ilyen hatalmas kompozíciókat, még ha sokan végzik is.
    Milyen géppel készítettétek ezeket a kiváló képeket, és hogyan vittétek be a számítógépbe?
    Budakeszin is állítanak szabadtéri oltárokat, melyekhez szintén virágszőnyeg vezet - itt nincs templomkert (az mind közterület), de a díszités ugyancsak a templom körül, folytonosan történik, a járdán, illetve a pázsiton. Szintén csoportok készítenek egy-egy szakaszt: nagyon szép, színes kompozíciók születtek itt is!! (Az oltárok hagyományos megoldásúak, nem virágból vannak.)
    Köszönet mégegyszer: Anyu

    VálaszTörlés