2010. november 4., csütörtök

Túróval töltött zsömle

Azt hiszem tegnap vagy tegnapelőtt rájöttem, hogy ez a fránya népség itt egyáltalán semmiféle melegen tálalt édességet nem eszik...
Kizárólag hideg édességeket esznek, pl klasszikus cukrásztortákat (tejszínhabos-málnás torta, vagy csokitorta), péksüteményeket (croissant, pudingos lepényke), néha lekváros palacsintát, de azt is hidegen. Látszik is rajtuk: nincs jó kedvük sosem :)

Igazán főzhetnének néha egy kis tejbegrízt, mákos tésztát, vagy grízes tésztát, hogy csak a legegyszerűbbeket említsem, nem nagy cucc, 10 perc alatt kész! Vagy tejberizst, esetleg mákos gubát, ha nagyon a kedvemben akarnak járni, 15 perc. Komolyabb dologról ne is beszéljünk, mint pl rizskoch, túró gombóc, szilvás gombóc, máglyarakás, vargabéles, esetleg túrós palacsinta csokiöntettel, vagy Gundel palacsinta, netán túróval töltött zsömle!!! nyami-nyami :)

Nem tudnak "ezek" élni, na, ebből is látszik :) Valószínűleg azért is isznak ilyen sokat, mert nem megfelelő az étrendjük  :)

7 megjegyzés:

  1. Túróval töltött zsömle nagy királyság, na meg a többi is!!! Lúzerség kihagyni ezeket!!! :)))

    VálaszTörlés
  2. Az biztos!!! Na majd ha hazajövök csapunk egy nagy lakomát mindenféle magyaros finomsággal!!! :)

    VálaszTörlés
  3. Én Finnországban ettem meleg édességet, a tésztája palacsintaízű volt, úgy nézett ki, mint valami vastag omlett.A nevét elfelejtettem.Valami tipikus finn nemzeti étel, több ízben is volt. Mocsári szeder lekvárral ettem,nagyon fincsi.
    Zs.

    VálaszTörlés
  4. Jaja, mi is kaptunk néha ilyen cuccot tejszínhabbal-lekvárral, de inkább hideg volt mint meleg... :)

    VálaszTörlés
  5. Ok, már várjuk azt a LAKOMÁT!!! :))) Rettentően sok lilahagymát!!!, kolbászt és szalonnát kell majd betolnunk!!! :)))

    VálaszTörlés
  6. Igy van :)
    Sztem a nov 20-i hetvege az eselyes, ha mindenkinek jo...

    VálaszTörlés
  7. Megbeszéltük. Szervezés alatt...:)

    VálaszTörlés